Bollebygd

Var och tävlade på hemma banan för ett tag sen, även KM i ena klassen den var lokal har för mig att det var LC m KM och LB'n var regional.

LC Framridningen var i det gamla ridhuset, så sjukt dåligt ridhus...
Dålig belysning inga funktionärer där och underlaget var kaos och dammig, vilket min häst reagerade på. Riktigt tråkigt att dem inte under håller den gamla manegen alls.
Men beslöt mig för att skita i att rida fram där pga om hur det var så gjorde det utan för hahah, Mke bättre!
Framhoppningen inte för mycket folk rätt lagom, bra underlag och mycket bra belysning! - HISS. Den var stor och luftig. Me liiiike.
Banan var inte jättesvår men inte bra banbyggare, man väljer aldrig att börja en klass med ett skrämsel hinder. I detta fall var det ett chock rosa hinder med vågiga plank under och stora och små torn på sidorna. Min jäst är inte jättearvan vid att hoppa läskiga hinder så där blev det två stopp. Sen gick allt bra tills 5'an kanske(?) tror det var en ocker med blommiga infångare, och ett stopp där! :) jajaj måste verkligen träna på att hoppa mer läskiga hinder asså! Vi har knappt några läskiga hinder material hemma alls. Lite segt :/

LB. Ungefär samma sak här, stopp på rosa torn och blommiga infångarna. Man kan ju ibland tro att jag har en ung ponny men nepp. Haha.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0