Ute ritt + ridhus!

Som rubriken lyder, Tog först en tur ute i skogen medans det va relativt
ljust och började värma upp han lite grann.
Han var välidgt nyfiken och tittig idag, och rädd för det mesta.
Stod liksom bara på tårna haha. efter som han va lite tittig och spänd
försökte jag jobba han lite i traven och få bjudning.
Och gick la sådär, blev bättre och bättre så rätt nöjd!
Sen skutta vi in i ridhuset, perfekt tajming också. Helt tomt i ridhuset nämligen
Jag tycker det är bättre och skönare att rida ensam än när det är någon annan där.
man blir liksom störd på något sätt.
men iallefall. De senaste gångerna har jag mest tränat på att rida på volter och snett igenom.
Så nu har han börjat att fuska med väggen när man rider runt fyrkanten ajaja!
Då fick vi träna lite på det och i varje hörn försöker han smita innåt, irriterand - ja.
Men det ska vi träna på nu, för att vi ska bli bättre på det. Kan ju inte ha en häst som
smiter i hörnerna, något jag inte klarar av när han gör det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0