Dagens Ridpass 01-08

Han var pigg, Väldigt pigg. Galet pigg.
Skrittade fram lite utomhus och fick med oss alla andra hästarna
i hagen som kom galopperande till oss! Fox blir så klart
Han blir så spänd så att man känner det börja från rumpan och
uppåt! ;)
Galen ponnii.
Travade in i manegen och vilken tur jag hade! helt tomt precis som jag vill - awesome.
Han fuskade lite grann i början med vägarna och ville inte gå exakt som jag ville
men fick sedan rättat han,
Idag blev det massa arbeten på mina händer för en gångs skulle.  Något jag nu
vet att jag måste förbättre en del. Men skönt ändå att fick jobba på det.
Tillexempel på att ha händerna upp istället för att välta ner dem som om man
kör cykeln eller liknande eller barnvagn, haha.
Men det var ganska svårt med tanke på att han nästan hela tiden drog iväg
och tog bettet bara, det var lite irriterande.
Jobbade ganska mycke på skänkelvikningar på diagonalen och det gick
jättebra i både skitt och trav!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0