Sadelprovning!

En kompis till mig i stallet säljer både sin dressyr och hoppsadel för rimliga priser.
Jag och mamma hade då funderat lite på dessa sadlar och se om det var något
att ha. Så idag provade vi båda sadlarna, Båda var Wintec Cair.
Hoppa sadeln var ju precis en sådan jag har nu en Wintec Cair 500.
Fst hennes var då i svart wintec läder och min är ju i brunt!
Denna hoppsadeln passade såklart lika bra som min bruna gör,
men om min hoppsadel inte kan fixas tror jag att vi köper den svarta.
Även om att jag hatar att ha svart utrustning i hoppningen...!
Men ska fjäska för mamma och se, kanske kan få henna att ändra sin
åskit lite till det har ju gått so far so good?
Min nuvarande sadel som är inne på lagning ;




Men dressyrsadeln då, Den var jättebra! Gillade den starkt.
Den var ju svart, vilket är bra. Då jag gillar svart läder i dressyr,
det ser då mycket mer stilrenare ut och så tycker jag att det ska vara.
Verkligen inte ofta jag sätter mig i dressyrsadlar då jag trivs då jäkla bra i
hoppsadlarna, dvs att jag nästan alltid har ridit i Allroundsadel eller Hoppsadel.
Men jag har ju som vädligt många andra mål med min ridning och hur långt jag vill komma
inom ridsporten.  Och jag vill kunna ha bra med % i dressyr i kanske LC & LB programen,
jag är verkligen jätteokunnig när det kommer till att tävla dressyr, för det har jag ju aldrig gjort.
Kan verkligen inte reglarna alls vid tävlingsplatserna men det är väl inte så stor skillnad från
hopptävlingarna?
Såhära ser den svarta dressyrsadeln ut! ;




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0