ojojoj..!

Satt på min underbaring idag, för första gången på sjuuukt lääänge..
Sådan tur att han inte var så dampii som jag trodde iaf, han va väldigt pigg och framåt. brabra!
Dock lite stel i början, vilket man kan förstå! efter så lång stillhet.
Men blev bättre och bättre ju längre jag red.
Blev en tur till ridhuset med Jessica och henne söta häst Rut!
Hennes häst har också varit lite skadad så bara bra att vi tog det lugnt idag. awesome.
Idag började alltså ''igång sättningen'' på Fox, äntligen liksom.
10 dagar skritt
10 dagar trav
10 dagar galopp
- färdigt!
Han kommer vara i bra form och igång hållen bra tills hoppträningen igen börjar. bra tajming!
Kommer hända att jag ställer av han lite då och då, att han blir riden varannan dag/ var tredje dag ist för varje.
Bara för det är så jädra kallt under januari. Även om jag mycket väl vet om att hästarna klarar av kylan väldigt bra ändå. Så känner jag att han kan behöva vila upp sig lite innan tävling säsången börjar igen.
Min tävlings säsång kommer börja med ett par lokala starter först LD & LC två gånger sen LC & LB ett par gånger.
Sen i Mars har jag planerat att vi starta våran första regionala. dvs vi hoppar LC & LB i regional nivå, sen vad som händer under den tiden om det är så att vi går upp till LA skulle vart sjukt bra.
Men det kan hända mycket.
Mina förhoppningar är iaf att det blir att få bra och stadiga rundor i LB regionalt med vinst tillochmed! skulle vart skit skojj! Med tanke på att fox aldrig blivit tävlad i hoppning med förra ägaren, och det har gått väldigt bra med han och mig nu det senaste. även om det inte blivit första placeringar har vi haft sådant underbart floo runt i banorna, liksom det har kännts så perfekt.
Hoppas det blir det nästa år med.
år 2012 känns som ett bra år!


Kommentarer
HANNA

Hej! Vinnaren av en ifyllbar bok är dragen, och du hittar den här:

http://hannalovisasol.se/2011/december/visste-ni-att.html#comment



Missa inte heller dagens tävling:

http://hannalovisasol.se/2011/december/julkalender-dag-17.html#comment

2011-12-17 @ 22:58:14
URL: http://hannalovisasol.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0