Foxiiis

Efter Elin så drog jag såklart till stallet, mys!
Gjorde det vanliga stallsysslorna och kelade lite med han. Tyvärr ingen promenad eller ridning idag för hans del. Det får bli det imorgon!
Till helgen ska jag ta mig i kragen och transport träna han också! Blir eventuellt på söndag isf.
Plus att det är väldigt bra att transport träna en häst. De får använda huvudet mycket! Haha. Fast jag transport träna ju bara för att han ska få använda hjärnan lite, det är ju inte direkt så att han är svår lastad eller liknande, de gör bara nytta att göra det ibland.
Sen tycker jag själv det är skönt att göra det lite då och då innan tävlings säsongen börjar om det så skulle vara att han inte vill gå på.
Då är det bra att ha gjort det lite innan så man inte står på tävlings dagen och inte för på hästen på transporten, det är verkligen inte kul alls. Har varit med om det en gång och det sabbade verkligen allt.
Därav att jag har blivit noggrannare med transport träningen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0